Síndrome de Down

Síndrome de Down

Cada dia més escoles i instituts treballen intensament per aconseguir entorns més equitatius. L’equitat educativa va de la mà, inevitablement, de la inclusió d’alumnat amb necessitats educatives especials i/o específiques en aquests entorns ordinaris. I quan parlem d’aquests alumnes, no podem evitar parlar d’alumnat amb Síndrome de Down.

La Síndrome de Down és una alteració cromosòmica que depenent el grau d’intensitat afecta de múltiples maneres a la persona que la presenta: pot presentar discapacitat intel·lectual, dificultats respiratòries, coronàries, enfermetats de la pell… però no té per què presentar-les totes ni en el mateix grau. Si qualsevol infant és exclusiu i únic, els infants que presenten Síndrome de Down també.

Malauradament encara s’escolten veus que lluiten en contra de la dinàmica inclusiva de molts centres. Veus que poden ser de dins o de fora del centre educatiu: manca de recursos, de suports… Què necessitem, doncs, per aconseguir rebatre amb arguments sòlids aquest tipus de discursos.

Des de fa molt temps la Fundació Catalana Síndrome de Down (ubicada a Barcelona) ofereix a les escoles una sèrie de recursos que, ben emprats, poden iniciar aquest difícil però engrescador camí de la inclusió.

Entre molts altres recursos ofereixen la “Guia pràctica per al professorat”, un document àgil de lectura i molt aclaridor sobre què és la Síndrome de Down i quina resposta donar des de l’àmbit escolar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *